pátek 6. února 2015

Sebeláska, sebevědomí a jejich vliv na život (3. část)

Sebeláska v kontextu s prací a bohatstvím 


Možná si říkáte, jaký vztah může mít sebeláska s bohatstvím a hojností. Z vlastní zkušenosti vím, že dost úzký. Pokud se ve svém životě zaměřujeme na to, co máme a co jsme vděční, naplňuje nás pocit hojnosti. Hojnost je vlastně stav mysli. To, co si myslíme, nás ovlivňuje a směřujeme k ještě většímu bohatství. O to víc, když věříme, že si to zasloužíme.

Vědomí, že si zasloužíme peníze, úspěch, nebo povýšení souvisí s naší sebeláskou. Pokud se máme rádi, s vděčností přijmeme všechno bohatství, které k nám plyne. Pokud nebudeme narušovat tento tok bohatství, bude s naším uvědoměním sílit.

Sebeláska, v práci můžeme říct i sebevědomí nám pomáhá zdůraznit naši cenu jako zaměstnance, ale i cenu našich výrobků a služeb. Určitě si dokážete uvědomit rozdíl mezi člověkem, který věří tomu, co dělá a co prodává. Je nadšený a autentický. Takovému člověku věříte a jste ochotní za jeho služby a výrobky zaplatit.  Opačný případ je obchodník, který vám nabízí to, co musí prodat a sám by si to ani nekoupil.

Řadu let jsem pracovala v cykloservisu. Mimo jiné jsem byla i v přímém kontaktu se zákazníky. Věřila jsem, že nabízím skvělé zboží, které splní zákazníkovy představy. Do práce jsem se těšila a bylo to opravdu nádherné období mého života. Když jsem se rozhodla natrvalo přestěhovat kvůli škole a lásce k novému městu, začala jsem pracovat jako asistenta obchodního oddělení. Původně mě přijali s tím, že část pracovní doby budu muset obvolávat potenciální klienty a domlouvat schůzku obchodníkům. Věděla jsem už při prvním telefonátu, že tomu sama nevěřím, že mi to nejde od srdce a měla jsem z toho jen stres. Nakonec jsem se dohodla s kolegy, že si to obvolají sami a já za ně budu psát kupní smlouvy. Zajímavé bylo pozorovat kolegu, který tomu věřil a bavilo ho to. Jednou dokonce spletl telefonní číslo zákazníka, zavolal úplně jinam a z toho omylu byl nakonec obchod za 100 tisíc. On byl autentický, věřil tomu, co dělá. Věřil sám sobě. Dodnes na jeho obchodní praktiky vzpomínám s respektem.
Pokud se máte rádi, nebojíte se pochválit. Sdělit šéfovi nebo kolegům, co se Vám povedlo. Že samochvála smrdí? Když se nepochválíte vy sami, kdo jiný to udělá? Vždyť není za co se stydět. Za úspěchy rozhodně ne.


Sebevědomí lidé umí předvést své silné stránky a nestydí se za ně. Nebojí se zdůraznit svou cenu.



Často nám v úspěchu brání jedna zásadní překážky. Tyto překážky jsou naše programy, které jsme získali na cestě životem. Jsou to přesvědčení, že peníze jsou špatné. Bohatí jsou špatní. Bohatí kradou, nebo jsou lakomci…. (doplňte si vlastní) Pak i my se budeme podvědomě zbavovat peněz, protože nechceme být špatní.
Prvním krokem, jak se těchto programů zbavit je uvědomit si je. Pak si je můžeme logicky zdůvodnit, že to, co jsme dosud slýchali o penězích, nemusí pravda. Jsme svobodní lidé a můžeme si vybrat způsob myšlení, který nám pomůže k našemu úspěchu.  Ale to jsem trochu odbočila. Tomuto tématu se věnují zajímavé knihy typu „Jak myslí milionáři“ od H. Eckera (doporučuji přečíst) a mnoho dalších.

Sebeláska nám pomáhá uvědomit si to, co už máme a pomáhá nám získat to, co chceme. Dopřává nám pocit, že to co máme, si zasloužíme.

Přeji Vám hojnost ve Vašem životě.


 
L. L.



Žádné komentáře:

Okomentovat